במשטרה חוששים מהפרות סדר המוניות במחאות מוצ"ש

בנצי לייזרוביץ No Comments on במשטרה חוששים מהפרות סדר המוניות במחאות מוצ"ש

על רקע הקצנת השיח הציבורי סביב מהלכי ממשלת נתניהו, במשטרה חוששים מהפרות סדר המוניות במהלך המחאות המתוכננות למוצאי שבת. במשטרה הבהירו לשר בן גביר כי יפעלו כנגד כל ניסיון להפר את הסדר, לצד זאת שיאפשרו את קיום המחאות כחוק

צילום: יונתן סינדל / Flash90     
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במשטרה חוששים מהפרות סדר המוניות במהלך ההפגנות המתוכננות למוצאי שבת, נגד הממשלה. המשטרה העבירה לשר בן גביר את ההערכה אודות מחשש להפרות סדר וציינה כי היא "תפעל נגד כל ניסיון להפר את הסדר הציבורי או לפגוע בקיומן התקין של המחאות כחוק".

בהודעת המשטרה הובהר, כי "משטרת ישראל תבטיח קיומה של המחאה וזו זכותו של כל אזרח להביע את עמדתו. זו זכות בסיסית של כל אדם במדינה דמוקרטית, אך לצד זאת מתמונת המודיעין עלה חשש להפרות סדר. על מנת שנוכל להבטיח את שלום הציבור ואת קיומה המלא של המחאה, שבה משטרת ישראל וקוראת למארגני המחאה ולמשתתפים לשמור על הסדר ולאפשר את קיומן של המחאות כחוק".

בתוך כך, משטרת ישראל השלימה את הערכותה המבצעית. כוחות המשטרה יהיו פרוסים על מנת לאפשר את חופש המחאה לכלל האזרחים, לשמור על בטחון הציבור והסדר הציבורי.

המשטרה שבה ומדגישה, כי היא פועלת לאפשר את קיומן של מחאות לכלל המפגינים, אך יחד עם זאת לא תאפשר כל הפרה של הסדר הציבורי ולא תאפשר שימוש בסמלים נאציים.

בתגובה להודעת המשטרה בנוגע להפגנות במוצ"ש, אמר יו"ר התנועה לאיכות השלטון, עו"ד ד"ר אליעד שרגא: "מצופה מהמפכ"ל לעמוד מאחורי הדברים שסוכמו בפגישה ולשמור על ביטחונם של עשרות אלפי המפגינות והמפגינים שצפויים להגיע למחאה במוצ"ש בכיכר הבימה. עם כל הכבוד לשר בן גביר, לא הוא יקבע אם מותר או אסור למחות. אם הוא חושב שכאן זה צפון קוריאה – הוא יגלה מהר מאוד שהוא טעה ובגדול".

מוקדם יותר היום, פנתה סיעת חד"ש-תע"ל ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה, בבקשה שתודיע למפכ"ל שהוראתו של השר לביטחון לאומי בן גביר למנוע הנפת דגלי פלסטין, היא הוראה בלתי חוקית ואין לאוכפה. לדברי הסיעה, "מדובר בפעולה חוקית של ביטוי אישי ולאומי".



0 תגובות